...Izza's Blog....

Tuesday, May 23, 2006

My Life Path....

assalamualaikum...sume...
allo!
penatnye mereka blog sendiri nih! dah banyak kali buat tapi cam tak best..delete..buat lagi...reka punye reka...ni le jadinye...harap2 ni yang terakhir..maleh nak setting lagi..aku ni buta IT skit...heheheheh....tapi enjoyla blog aku nih key..
for me, myself and i...ishk macam lagu beyonce lak!..aku mula jenguk dunia ni 23 dec 1979...kat HUKL..now,known as PPUM..aku dok KL agak2nya 2 tahun lebih jer kot..pastu aku dok ngan opah n atuk tersayang..maklumla cucu sulung...so, skang kalo orang tanya "orang mana?' aku musti jawap "orang perak"...heheheh..sebab majoriti hidupku di spent kat lenggong, perak..kampung tercinta...proud to be perakian..tapi pasal team bola perak...hmmm ...no komen..
so, pendek kata, aku kenal ABC kat sana la....sekolah rendah tak banyak yang aku leh citer..yela..budak lagi..cuma part yang best masuk asrama SK Lenggong..tapi tak best gak lah! asyik kena buli....heheheheh...
masuk form 1 baru aku kenal KL..aku dok ngan family kat kajang masa tu...last school aku vokey clunk...waaa....banyak memories tragis..yela..dunia remaja..banyak memberontak..yang best kat vokey tu cuma part sports and kadet bomba..bab yang lain hmmm..tak brape bestla..yela..budak lagi..pimples pon berterabur..takde sape nak ngorat...hihih...kalo rajin nnt aku download gambo aku masa form 5 key..check it out!
aku further study kat polytech ungku omar sbb result spmv yg memberangsangkan...hehehe..nak masuk u tak mampu..orang susahla katakan so mintak poli je la...trus dpt...tahun 98 aku jadi minah poli...kat sana la aku mula kenal dunia cinta..(bukan mula kenal civil engineering ke? ...heheheh) ape-ape je la...alot of sweet memories there...slalu kena ngorat dan mengorat...kihkihkih..rame sgt kawan..bopren pon rame(Ehem!..)..kira best lah! yela..mase tu muka pon dah cun skit..nanti aku share lak gamba kat poli...so keep updating ye...o! ye..kat poli bumi bertuah tu la aku kenal ngan husband tercinta (mula2 adik angkat jer..last2 terangkat! ape yang terangkat?heheheh..sindiri mau ingat la!...kekekekeh). life is so wonderful masa tu...aku grade 2001...abis jugek..
fasa yang baru dlm idup aku ialah to get married...on 4th december 2004...hmmm..tercapai gak hasrat kami nak jadi suami isteri..banyak obstacle n dugaan wo! alhamdulillah berkat pakto2 dekat 4 taun akhirnya kami berjaya! yeye!....terima kasih kepada suamiku Saiful Irwan Abd Hamid sebab menjadi suami dan ayah yang hebat....dan juga bestfriend masa susah dan senang..I LOVE U...abang...moga kita nye jodoh berkekalan yer....amin..
ni fasa yang paling hebat dan unbelieveable dlm idup aku...yes! to be pregnant and give birth to permata hati kami...buah cinta kami...Muhammad Syahmi Izzriq..ala...cayang ibu....memang macam tak caye...masa pregnant adalah waktu yang paling bahagia dlm idup...mmg dilayan macam tuan puteri..pengunjung setia fastfood..hmmm tu yang berat naik sampai 75kg....uihhh!! susahnye nak turun kan balik berat nih! skang dok tang 63kg jer...tak turun tak naik..ishk! camno ni..nampaknya 2nd baby kena beware ler...ishk! boleh ke ? alamak....
now..baby syahmi dah nak masuk 4 bulan dah...waa...syukur...alhamdulillah...bestnye jadi ibu...syahmi pon dah makin bijak dan lasak...moga-moga anak ibu jadi anak yang soleh dan berjaya dunia dan akhirat ye sayang...
tu le serba skit tentang idup aku sampai skang...nanti kalo ada lagi benda2 terbaru..aku citer key...cuma skang aku amat bersyukur dengan apa yang Allah beri..aku tau ianya sume pinjaman semata-mata..terima kasih Tuhan, sebab kurniakan aku mereka2 ini..(termasuk anda..heheh)...Moga kami sentiasa berada dijalanMU..dipanjangkan umur..dimurahkan rezeki..diberkati dunia dan akhirat..amin...
keyla beb! got to go now...see u in another chapter....take care n be good huh! tata...
izza d hussy

0 Comments:

Post a Comment

<< Home